PODIZANJE KONKURENTNOSTI PREDUZEĆA KROZ RAZVOJ LJUDSKIH RESURSA

Građevinski klaster DUNĐER je učestvovao kao partner na jednogodišnjem  projektu „PODIZANJE KONKURENTNOSTI PREDUZEĆA KROZ RAZVOJ LJUDSKIH RESURSA“ u okviru koga je realizovao  veliki broj osnovnih i specijalističkih informatičkih obuka i izradio baze podataka o svim građevinskim firmama u regionu,

bazu podataka svih diplomiranih građevinskih inženjera i arhitekata od osnivanje Građevinskog fakulteta u Nišu do danas (oko 3500).

1)Osnovan Edukaciono-razvojno-istrazivacki centar (ERIC)

2) Napravljena  Virtual Private Network (VPN) www.dundjer.co.rs\vpn.htm

3) Postavljen WEB SAJT klastera (www.dundjer.co.rs  ) i dizajniranje i hostovanje web sajtova za neke od clanica

4) PREKVALIFIKACIJE za 50 gradjevinskih radnika,

5) IT KURSEVI iz inzenjerske informatike za 20 inzenjera, osnovni IT kursevi za 30 tehnicara.

EDUKACIONO – RAZVOJNO – INFORMATIČKI CENTAR  (ERIC)

PROJEKTOVANJE EDUKACIONO – RAZVOJNO – INFORMATIČKOG CENTRA  (ERIC) KLASTERA „DUNĐER“

Razvoj mreže radi lakše komunikacije.

Obezbeđivanje jedinstvenog informacionog sistema za sve članove, za njihove potrebe i potrebe kupaca njihovih proizvoda i korisnika njihovih usluga i drugih zainteresovanih, preko banke podataka-berze poslovnih informacija o ponudi i tražnji roba, usluga, opreme, poslovnog prostora, repro materijala, radne snage, kapitala i dr.

Kroz stvaranje edukaciono informatičkog centra članice klastera će imati stalni uvid u pregled raspoloživih resursa u oblasti: građevinskog materijala, mehanizacije, radne snage i inženjerske podrške.

Povezivanjem svih članica preko interneta dobija se mogućnost saradnje sa drugim preduzećima i preduzetnicima na istom projektu.

Tehnološki razvoj klastera kroz razvoj ljudskih resursa i edukacije.

Što se tiče mogućnosti daljeg stručnog usavršavanja inženjera i tehničara u oblasti inženjerske informatike, edukaciono informatički centar će biti u stanju da pruži

članovima Klastera poslovno – administrativne, stručne i druge pomoći preko ON LINE stručne službe Klastera ili specijalizovanih agencija.

Edukaciono informatički centar će omogućiti praćenje tehničkih i tehnoloških dostignuća u zemlji i inostranstvu od interese za sve članova Klastera pružajući im

mogućnost daljeg stručnog usavršavanja svim inženjerima i tehničarima u oblasti inženjerske informatike kroz organizovanje specijalističkih obuka i kurseva u skladu sa potrebama članica Klastera.

Raspoloživi resursi edukaciono informatičkog centra

Edukaciono informatički centar će raspolagati učionicom sa 14 najsavremenijih računara, povezanih bežičnom internet konekcijom sa VPN (Virtual Private Network) mrežom koja će omogućiti komunikaciju sa svim članicama klastera iz jednog centra. Posebna kancelarija će biti opremljena serverom koji će snabdevati celu mrežu svim potrebnim informacijama.

U drugoj fazi izgradnje mreže predviđeno je uvođenje istih servera sa bežičnim internet pristupom kod svih članica klastera.

Softver i hardver za ERIC

Licencirani softver

  • windows XP HOME
  • MS office
  • MS Exchange (http, ftp, pop3)
  • My SQL
  • Adobe
  • AutoCAD
  • Nemetschek
  • BAB
  • SAP 2000
  • STRESS
  • NormAG

Hardver za ERIC

 –          Server

–          Lap top (10)

–          mrežni laser kolor printer A3

–          svič

–          kablovi

–          utičnice

–          produžni

–          kablovnice

–          ruter

–          digitalna kamera

–          digitalni foto aparat

–          video bim

–          ploter

Članarine godišnje i mesečne:

       – godišnja pretplata za vireles internet

– godišnja pretplata za fiksnu IP adresu

– članarina za učlanjenje u Building SMART

–    članarine za druga slična udruženja

Knjige i literatura:

–          Referentni udžbenik iz AutoCAD-a

–          Referentni udžbenik iz Alplana (Nemeček)

–          Normativi i standardi u građevinarstvu (3 toma) izdanje Građevinska knjiga AD Beograd

–          Kalkulacije u građevinarstvu izdanje Građevinska knjiga AD Beograd

–          Sistem standarda za građevinski menadžment izdanje Građevinska knjiga AD Beograd

–          Rusko-srpski građevinski rečnik

–          Pretplata na Fakta univerzitatis, izdanje Univerzitet Niš

–          Pretplata na Zbornik radova GAF-a, izdanje GAF Niš

–          Udžbenik Uvod u inženjersku informatiku, izdanje GAF Niš

 LOKACIJA I PROSTORNI USLOVI ZA IZVOĐENJE OBUKA

  1. LOKACIJA

Mesto    NIŠ

Opština: MEDIJANA

AdresaRAJIĆEVA 30A

PROSTORNI USLOVI

Opis zgrade u kojoj se nalaze kabineti:

KABINET SE NALAZI U NAMENSKI ZIDANOM POSLOVNOM PROSTORU, (LOKALU) U NAJUŽEM CENTRU GRADA ALI U MIRNOM KRAJU, BEZ UTICAJA BUKE I ZAGAĐENJA, SA ZASEBNIM PARKINGOM, TERASOM I ZELENILOM U OKRUŽENJU. LOKACIJA IMA PRISTUP SVIM JAVNIM SAOBRAĆAJNICAMA I SREDSTVIMA JAVNOG PREVOZA I U BLIZINI JE BANKE, POŠTE, APOTEKE, CRKVE I OPŠTINE.

  1. Broj kabineta u kojma će se realizovati obuke:

OBUKA ĆE SE REALIZOVATI U JEDNOM KABINETU, KOJI JE OPREMLJEN SA NOVIM ERGONOMSKIM NAMEŠTAJEM

  1. Broj polazničkih mesta po kabinetu:

KABINET IMA 10 RAČUNARSKIH MESTA, TAKO DA SVAKI POLAZNIK IMA SVOJ STO, STOLICU I RAČUNAR NA PROPISNOJ UDALJENOSTI OD OSTALIH.

  1. Veličina svakog pojedinačnog kabineta:

KABINET JE VELIČINE 50 m2, ŠTO OMOGUĆAVA INSTRUKTORU DA IMA DOVOLJNO PROSTORA ZA PRISTUP SVAKOM POLAZNIKU A ZBOG VISOKOG PLAFONA  IMA DOVOLJNU KUBIKAŽU VAZDUHA.

  1. Pomoćne i zajedničke prostorije:

PORED RAČUNARSKE UČIONICE, KABINET IMA UREDNE SANITARNE PROSTORIJE, PROSTRANU KUHINJU PRILAGOĐENU ZA KORIŠĆENJE U PAUZAMA PREDAVANJA, KANCELARIJU ZA PREDAVAČE I TERASU.

  1. Osvetljenje, ventilacija:

KABINET IMA ODLIČNO PRIRODNO SVETLO JER JE CEO JEDAN ZID UČIONICE U STAKLU  A TAKOĐE I DOBRO VEŠTAČKO OSVETLJENJE, POJAČANO REFLEKTORIMA, NAMENJENIM ZA POSEBNO OSVETLJAVANJE TABLE, KOJA SE KORISTI U NASTAVI. KABINET IMA PRIRODNU VENTILACIJU.

TEHNIČKI USLOVI I OPREMA

ZA IZVODJENJE SPECIJALISTIČKE INFORMATIČKE OBUKE

  1. Ukupan broj računara koji će se koristiti u nastavi:

U NASTAVI SE KORISTI 10 UMREŽENIH LAP TOP RAČUNARA PO GRUPI, PRI ČEMU SVAKI POLAZNIK IMA SVOJ LAP TOP RAČUNAR I 1 LAP TOP RAČUNAR ZA INSTRUKTORA ZA KOJI JE VEZAN VIDEO BIM. PORED OVOGA U NASTAVI SE KORISTI I SKENER, KAO I KOMPAKT DISKOVI ZA SVE POLAZNIKE.

  1. Opis kompletne konfiguracije svih računara koji će se koristiti u nastavi, sa monitorima i ostalim perifernim uređajima:

SVAKI RAČUNAR IMA CENTRALNU JEDINICU, MONITOR, TASTATURU, MIŠA, ZVUČNIKE, WEB KAMERU I MIKROFON. CENTRALNE JEDINICE SU KONFIGURACIJE PENTIUM IV, SA 2 GB RAM, CORE DUO NA 2 GHz, 128 MB GRAFIČKOM KARTICOM, CD/DVD RW DRIVE. INSTRUKTORU JE NA RASPOLAGANJU VIDEO BEAM PANASONIC TH-LC50J, DIGITALNA KAMERA SONY DCR-TRV140E, DIGITALNI FOTO APARAT SAMSUNG DIGIMAX L7, SKENER HP SCANJET 3770, KAO I 2 PROJEKTORA, 2 PLATNA I 2 LASERSKA ŠTAMPAČA HP 4L I 1 INK JET ŠTAMPAČ U BOJI HP DESKJET 3325.

  1. Povezanost računara u lokalnu mrežu:

SVI LAP TOP RAČUNARI SU POVEZANI U LOKALNU MREŽU (L A N), TAKO DA POLAZNICI MOGU DA SAVLADAJU KRETANJE DOKUMENATA KROZ MREŽU.

  1. Povezanost na Internet mrežu po polazniku:

SVI LAP TOP RAČUNARI SU UMREŽENI I MOGUĆA JE ON LINE WIRELESS KONEKCIJA SA SVAKOG RAČUNARA NA INTERNET.

  1. Naziv software-a koji je instaliran na svakom računaru:

NA SVIM RAČUNARIMA JE INSTALIRAN MICROSOFT WINDOWS XP I MICROSOFT OFFICE XP I SPECIJALIZOVANI PROGRAMI.

POMOĆNA NASTAVNA SREDSTVA KOJA ĆE SE KORISTITI U PROCESU OBUKE PO POLAZNIČKIM MESTIMA I RASPOLOŽIVIM KABINETIMA, DODATNA LITERATURA, PRIRUČNICI

OD POMOĆNIH NASTAVNIH SREDSTAVA KORISTE SE:

  • TABLA – POSTAVLJENA TAKO DA SVI POLAZNICI MOGU DA PRATE NASTAVU SA NJE, OSVETLJENA REFLEKTORIMA
  • VIDEO BEAM– KOJI SLUŽI POLAZNICIMA ZA SINHRONIZOVANO PRAĆENJE NASTAVE I PRAKTIČNI RAD
  • GRAFOSKOP– ZA PRIKAZIVANJE NASTAVNOG MATERIJALA NA FOLIJAMA
  • PLATNO– ZA POTREBE PRIKAZIVANJA SLIKE SA VIDEO BIMA ILI GRAFOSKOPA
  • SKENER– ZA DEMONSTRACIJU SKENIRANJA DOKUMENATA I SLIKA POLAZNICIMA
  • DIGITALNA KAMERA– ZA OBUČAVANJE POLAZNIKA OSNOVAMA MULTIMEDIJA
  • DIGITALNI FOTO APARAT– ZA OBUČAVANJE POLAZNIKA U ODRADI DIGITALNE FOTOGRAFIJE
  • 2 LASERSKA PRINTERA I 1 INKJET U BOJI– ZA PRAKTIČAN RAD POLAZNIKA U ŠTAMPANJU DOKUMENATA
  • SKRIPTE– ZA SVAKOG POLAZNIKA SA VEŽBAMA PRILAGOĐENIM MATERIJI KOJA SE OBRAĐUJE NA ČASOVIMA
  • CD – ZA SVAKOG POLAZNIKA SA SNIMLJENIM MATERIJALIMA ZA VEŽBE KOD KUĆE
  • BIBLIOTEKA– SA PREKO 400 NASLOVA IZ OBLASTI INFORMATIKE JE NA RASPOLAGANJU POLAZNICIMA

PLAN, PROGRAM I DINAMIKA REALIZACIJE OBUKE

  • ukupno vreme neophodno za realizaciju obuke
  • broj grupa i  veličina grupa
  • raspored rada grupa po danu
  1. Obuka bi se odvijala u grupama od po 10 polaznika
  2. U prvom ciklusu bi slušale 3 grupe dnevno 5 dana u nedelji.
  3. Dinamika izvođenja nastave bi bila: ponedeljak, utorak, sreda, četvrtak, petak
  4. Svaka grupa bi slušala nastavu po 4 školska časa dnevno sa pauzom posle drugog časa
  5. Prva grupa bi slušala u terminu od 12 časova do 15 časova ukupno 20 radnih dana, odnosno mesec dana
  6. Druga grupa bi slušala u terminu od 15 časova do 18 časova ukupno 20 radnih dana, odnosno mesec dana
  7. Treća grupa bi slušala u terminu od 18 časova do 21 sat, ukupno 20 radnih dana, odnosno mesec dana
  8. Ukupno vreme trajanja cele obuke za sve 3 grupe je 20 radnih dana
  9. Ukupan broj časova je po grupi je 80, a trajanje časa je 45 min
  10. Predmet ove obuke je sticanje osnovnih informatičkih znanja, čiji je detaljni opis plana i programa kao i odnos teoretskog i praktičnog dela, dat u posebnom prilogu po modulima.
  11. Programom je predvidjeno da polaznici steknu napredniji nivo znanja u modulima Word, Excel i Internet, kao i osnovni nivo znanja u podešavanju operativnog sistema i radu sa programom Power Point. Predvidjeno je i upoznavanje sa programom Access.
  12. Po uspešno završenom kursu polaznici dobijaju originalne Sertifikate
  13. Pomoćna nastavna sredstva koja će biti na raspolaganju polaznicima data su u posebnom prilogu.
  14. Multimedijalni materijal na CD-u sa svim vežbama koje su rađene, biće dat polaznicima obuke radi daljeg uvežbavanja.
  15. Način provere znanja polaznika vršiće se putem testova koji će se polagati iz pređene materije nakon svakog modula.

VIRTUAL PRIVATE NETWORK (VPN)

Šema Virtual Private Network za potrebe klastera DUNĐER

Šema Virtual Private Network je zamišljena tako da može da omogući svim članicama koje poseduju brz internet da pristupaju serveru i ostavljaju sve one podatke koji su od interesa za ostale članice. Pogodnosti Virtual Private Network-a su u mogućnosti pristupa svojim fajlovima sa bilo kog udaljenog računara, što je od velikog značaja kad se nalazite na gradilištu ili drugde na terenu.

Potrebne komponente (hardwerske i softwerske) za oživljavanje rada ovakve mreže i međusobnu komunikaciju članova klastera u realnom vremenu bile bi sledeće:

  1. Licencirani software za prvih 50 članica klastera

–          windows XP ……………………………………………pcs 1

–          MS office ………………………………………………..pcs 1

–          MS Exchange (http, ftp, pop3) ………….pcs 1

–          SQL ……………………………………………………………pcs 1

  1. Hardware za VPN (Virtual Private Network)

 –          Server……………………………………………………..pcs 1

–          network printer…………………………………….pcs 1

–          modem…………………………………………………… pcs 1

–          switch 16 ports ……………………………………..pcs 1

–          switch 8 ports ………………………………………..pcs 1

–          router ………………………………………………………..pcs 1

–          web camera ……………………………………………. pcs 1

–          microphone …………………………………………….. pcs 1

  1. Članarine godišnje i mesečne:

       – wireles internet ………………………………………..pcs 1

– IP address ………………………………………………………..pcs 1

– WEB site (.rs, .co.rs, .com, .ac, .edu) ………….pcs 1

WEB SAJT

KURSEVI

U sklopu predviđenih edukativnih aktivnosti, klaster DUNĐER je organizovao široku lepezu akcija s ciljem da ustanovi potrebe kod svojih članica za kursevima opšte i specijalističke informatičke obuke u cilju podizanja tehnološkog kvaliteta klastera kroz razvoj ljudskih resursa.

Nakon niza sastanaka i sprovedenih anketa utvrđeni su kursevi za koje je iskazan najveći interes:

Opšta informatička obuka (windows+word+excel+powerpoint+access+internet)

AutoCAD 2D

Nemetschek Allplan

NormAG

STRESS

SAP

BAB

BAB

RASPORED ČASOVA ZA BAB U TRAJANJU OD 15 ČASOVA

PREDAVAČ

GRUPE OD-DO PONEDELJAK UTORAK SREDA ČETVRTAK PETAK

GRUPA

15:00-15:45

BAB

5  

POLAZNIKA

I  GRUPA

BAB

5  

POLAZNIKA

I  GRUPA

BAB

5  

POLAZNIKA

I  GRUPA

BAB

5  

POLAZNIKA

I  GRUPA

BAB

5  

POLAZNIKA

I  GRUPA

15:45-16:30
16:30-17:15
17:15-18:00

II

GRUPA

18:00-18:45

BAB

5  

POLAZNIKA

II  GRUPA

BAB

5  

POLAZNIKA

II  GRUPA

BAB

5  

POLAZNIKA

II  GRUPA

BAB

5  

POLAZNIKA

II  GRUPA

BAB

5  

POLAZNIKA

II  GRUPA

18:45-19:30
19:30-20:15
20:15-21:00

RASPORED ČASOVA ZA KURS BAB U TRAJANJU OD 15 ČASOVA

SAP

RASPORED ČASOVA ZA SAP U TRAJANJU OD 15 ČASOVA

PREDAVAČI

           

GRUPE

OD-DO PONEDELJAK UTORAK SREDA ČETVRTAK PETAK

GRUPA

15:00-15:45 SAP

5  

POLAZNIKA

I  GRUPA

SAP

5  

POLAZNIKA

I  GRUPA

SAP

5  

POLAZNIKA

I  GRUPA

SAP

5  

POLAZNIKA

I  GRUPA

SAP

5  

POLAZNIKA

I  GRUPA

15:45-16:30
16:30-17:15
17:15-18:00

II

GRUPA

18:00-18:45

SAP

5  

POLAZNIKA

II  GRUPA

SAP

5  

POLAZNIKA

II  GRUPA

SAP

5  

POLAZNIKA

II  GRUPA

SAP

5  

POLAZNIKA

II  GRUPA

SAP

5  

POLAZNIKA

II  GRUPA

18:45-19:30
19:30-20:15
20:15-21:00

RASPORED ČASOVA ZA KURS SAP U TRAJANJU OD 15 ČASOVA

STRESS

RASPORED ČASOVA ZA KURS STRESS U TRAJANJU OD 15 ČASOVA

PREDAVAČI

                   

I  GRUPA 15:00-15:45

STRESS

5  

POLAZNIKA

I  GRUPA

STRESS

5  

POLAZNIKA

 

I  GRUPA

STRESS

5  

POLAZNIKA

 

I  GRUPA

STRESS

5  

POLAZNIKA

 

I  GRUPA

STRESS

5  

POLAZNIKA

I  GRUPA

15:45-16:30
16:30-17:15
17:15-18:00
II

GRUPA

18:00-18:45

STRESS

5  

POLAZNIKA

II  GRUPA

STRESS

5  

POLAZNIKA

 

II  GRUPA

STRESS

5  

POLAZNIKA

 

II  GRUPA

STRESS

5  

POLAZNIKA

 

II  GRUPA

STRESS

5  

POLAZNIKA

II  GRUPA

18:45-19:30
19:30-20:15
20:15-21:00

PLAN NASTAVE ZA KURS STRESS U TRAJANJU OD 15 ČASOVA

NormAG

RASPORED ČASOVA ZA KURS NORMAG U TRAJANJU OD 40 ČASOVA

PREDAVAČ

I  GRUPA 12:00-12:45 NORMAG

12   POLAZNIKA

I  GRUPA

NORMAG

12   POLAZNIKA

I  GRUPA

NORMAG

12   POLAZNIKA

I  GRUPA

NORMAG

12   POLAZNIKA

I  GRUPA

NORMAG

12   POLAZNIKA

I  GRUPA

12:45-13:30
13:30-14:15
14:15-15:00
II  GRUPA 15:00-15:45 NORMAG

12  POLAZNIKA

II  GRUPA

NORMAG

12   POLAZNIKA

II  GRUPA

NORMAG

12   POLAZNIKA

II  GRUPA

NORMAG

12   POLAZNIKA

II  GRUPA

NORMAG

12   POLAZNIKA

II  GRUPA

15:45-16:30
16:30-17:15
17:15-18:00
III  GRUPA 18:00-18:45 NORMAG

12   POLAZNIKA

III  GRUPA

NORMAG

12   POLAZNIKA

III  GRUPA

NORMAG

12   POLAZNIKA

III  GRUPA

NORMAG

12   POLAZNIKA

III  GRUPA

NORMAG

12   POLAZNIKA

III  GRUPA

18:45-19:30
19:30-20:15
20:15-21:00

RASPORED ČASOVA ZA KURS NORMAG U TRAJANJU OD 40 ČASOVA

Nemetschek Allplan

RASPORED ČASOVA ZA KURS ALLPLAN U TRAJANJU OD 30 ČASOVA  PREDAVAČ

I  GRUPA

12:00-12:45 NEMETSCHEK ALLPLAN

5   POLAZNIKA

I  GRUPA

NEMETSCHEK ALLPLAN

5   POLAZNIKA

I  GRUPA

NEMETSCHEK ALLPLAN

5   POLAZNIKA

I  GRUPA

NEMETSCHEK ALLPLAN

5   POLAZNIKA

I  GRUPA

NEMETSCHEK ALLPLAN

5   POLAZNIKA

I  GRUPA

12:45-13:30
13:30-14:15
14:15-15:00

II  GRUPA

15:00-15:45

NEMETSCHEK ALLPLAN

5   POLAZNIKA

II  GRUPA

NEMETSCHEK ALLPLAN

5   POLAZNIKA

II  GRUPA

NEMETSCHEK ALLPLAN

5   POLAZNIKA

II  GRUPA

NEMETSCHEK ALLPLAN

5   POLAZNIKA

II  GRUPA

NEMETSCHEK ALLPLAN

5   POLAZNIKA

II  GRUPA

15:45-16:30
16:30-17:15
17:15-18:00

III  GRUPA

18:00-18:45 NEMETSCHEK ALLPLAN

5   POLAZNIKA

III  GRUPA

NEMETSCHEK ALLPLAN

5   POLAZNIKA

III  GRUPA

NEMETSCHEK ALLPLAN

5   POLAZNIKA

III  GRUPA

NEMETSCHEK ALLPLAN

5   POLAZNIKA

III  GRUPA

NEMETSCHEK ALLPLAN

5   POLAZNIKA

III  GRUPA

18:45-19:30
19:30-20:15
20:15-21:00 

NASTAVNI PLAN I PROGRAM ZA KURS NEMETSCHEK ALLPLAN

AutoCAD 2D

RASPORED ČASOVA

ZA KURS AUTOCAD 2D U TRAJANJU OD 30 ČASOVA

PREDAVAC

  

I  GRUPA 12:00-12:45 AUTOCAD    2D

10 POLAZNIKA

I  GRUPA

AUTOCAD    2D

10 POLAZNIKA

I  GRUPA

AUTOCAD    2D

10 POLAZNIKA

I  GRUPA

AUTOCAD    2D

10 POLAZNIKA

I  GRUPA

AUTOCAD    2D

10 POLAZNIKA

I  GRUPA

12:45-13:30
13:30-14:15
14:15-15:00
II  GRUPA 15:00-15:45 AUTOCAD    2D

10 POLAZNIKA

II  GRUPA

AUTOCAD    2D

10 POLAZNIKA

II  GRUPA

AUTOCAD    2D

10 POLAZNIKA

II  GRUPA

AUTOCAD    2D

10 POLAZNIKA

II  GRUPA

AUTOCAD    2D

10 POLAZNIKA

II  GRUPA

15:45-16:30
16:30-17:15
17:15-18:00
III  GRUPA 18:00-18:45 AUTOCAD    2D

10 POLAZNIKA

III  GRUPA

AUTOCAD    2D

10 POLAZNIKA

III  GRUPA

AUTOCAD    2D

10 POLAZNIKA

III  GRUPA

AUTOCAD    2D

10 POLAZNIKA

III  GRUPA

AUTOCAD    2D

10 POLAZNIKA

III  GRUPA

NASTAVNI PLAN I PROGRAM ZA KURS

AUTOCAD 2D U TRAJANJU OD 30 ČASOVA

Opšta informatička obuka

(WINDOWS-WORD-EXCEL-INTERNET-ACCESS-POWERPOINT)

RASPORED ČASOVA ZA OSNOVNI KURS U TRAJANJU OD 80 ČASOVA

PREDAVAC 

I  GRUPA

12:00-12:45 OSNOVNI KURS

10 POLAZNIKA

I  GRUPA

OSNOVNI KURS

10 POLAZNIKA

I  GRUPA

OSNOVNI KURS

10 POLAZNIKA

I  GRUPA

OSNOVNI KURS

10 POLAZNIKA

I  GRUPA

OSNOVNI KURS

10 POLAZNIKA

I  GRUPA

12:45-13:30
13:30-14:15
14:15-15:00
II  GRUPA 15:00-15:45 OSNOVNI KURS

10 POLAZNIKA

II  GRUPA

OSNOVNI KURS

10 POLAZNIKA

II  GRUPA

OSNOVNI KURS

10 POLAZNIKA

II  GRUPA

OSNOVNI KURS

10 POLAZNIKA

II  GRUPA

OSNOVNI KURS

10 POLAZNIKA

II  GRUPA

15:45-16:30
16:30-17:15
17:15-18:00
III  GRUPA 18:00-18:45 OSNOVNI KURS

10 POLAZNIKA

III  GRUPA

OSNOVNI KURS

10 POLAZNIKA

III  GRUPA

OSNOVNI KURS

10 POLAZNIKA

III  GRUPA

OSNOVNI KURS

10 POLAZNIKA

III  GRUPA

OSNOVNI KURS

10 POLAZNIKA

III  GRUPA

PREKVALIFIKACIJE ZA RADNIKE DEFICITARNIH STRUKA

Obilascima i razgovorima sa članicama klastera, utvrđeno je da postoji potreba za određenim profilom kvalifikovane stručne radne snage kao što su: zidari, tesari, armirači, monteri, keramičari, fasaderi, moleri, vodoinstalateri, parketari, električari i drugi, kojih nema dovoljno u postojećoj ponudi radne snage.

U tom cilju je utvrđen broj i profil deficitarnih struka i započeti pregovori sa srednjom građevinskom školom NEIMAR iz Niša, radničkim univerzitetom „Pavle Stojković“ iz Niša, otvorenim univerzitetom „ZNANJE“ iz Beograda, Centrom za permanentnu edukaciju i tržištem rada radi prekvalifikacije ili dokvalifikacije postojeće radne snage, odnosno angažovanja nove sa tržišta rada.

Potrebu za edukovanjem nove radne snage uslovilo je i uvođenje informacionih sistema na postojećim stambenim i poslovnim objektima koje, osim podizanja kvaliteta samog objekta, inicira i potrebu održavanja tih informacionih i video sistema u zgradama što dovodi do kreiranja novih radnih mesta potražnje za novom radnom snagom.

Analiza je pokazala da će ovo učiniti mogućim rađanje, unutar klastera, novih preduzeća koja će se baviti pružanjem ovih vrsta servisa i održavanja. Ova novoosnovana preduzeća će opsluživati sve članice klastera i time imati odmah obezbeđeno tržište za plasman svojih usluga. Novoosnovane firme će imati viši nivo startovanja jer odmah istupaju kao deo klastera i pod povoljnijim uslovima racionalnije koriste svoje resurse i resurse klastera kao i prednosti mobilnosti radne snage unutar klastera.

KOMPLETNA OBUKA

Kompletna obuka obuhvata 4 predmeta i to:

  1. zaštita na radu
  2. osnove zanimanja struke
  3. tehnologija zanimanja
  4. praktična nastava

i traje, u zavisnosti od zanimanja, 2-3 meseca.

Teoretsku nastavu bi organizovao i realizovao Narodni univerzitet u svojim  prostorijama i to na sledeći način:

  1. zaštita na radu – 10 časova, predavač – diplomirani inženjer zaštite na radu
  2. osnove zanimanja struke – 10 časova, predavač – diplomirani građevinski inženjer
  3. tehnologija zanimanja – u sklopu praktične nastave
  4.         praktična nastava – od 160-320 časova (u zavisnosti od zanimanja) u organizaciji i realizaciji  Klastera.

Teoretska nastava iz zaštite na radu i osnova zanimanja struke se izvodi po sledećoj dinamici:

–            tri puta nedeljno po dva časa iz zaštite na radu i po dva časa iz osnova zanimanja stuke. Teoretska obuka traje dve nedelje.

Nakon polaganja ispita iz ova dva predmeta, polaznici se upućuju na praktičnu nastavu u određena građevinska preduzeća. Na praktičnoj nastavi im je obezbeđen trener u zavisnosti od zanimanja. Praktična nastava obuhvata  160-320 časova, takođe u zavisnosti od zanimanja. Polaznici su u obavezi da praktičnu nastavu pohađaju pet radnih dana u nedelji, osmočasnovno radno vreme. Ukupno vreme trajanja praktične nastave je od mesec do dva meseca.

Ocenu sa prakse i tehnologije zanimanja daje trener.

U toku obuke polaznici dobijaju skripte.

Na kraju obuke, polaznici koji uspešno polože ispite dobijaju sertifikat. Sertifikat omogućuje polazniku da se zaposli kod poslodavca, da samostalno otvori radnju i međunarodno je priznat

PROVERA ZNANJA

Provera znanja obuhvata polaganje ispita iz 4 predmeta i to:

  1. zaštita na radu
  2. osnove zanimanja struke
  3. tehnologija zanimanja
  4. praktična nastava

Polaznici dobijaju literaturu (skripte) i ispite polažu pred tročlanom komisijom koje ovlasti Klaster. Da bi polaznik mogao da izađe na polaganje ispita mora da ima potvrdu da je najmanje 2 meseca radio na datim poslovima, koja je potpisana i overena od strane ovlašćenog lica. Za tečajeve obavezne su skripte koje polaznik kupuje prilikom upisa. Dnevnik se popunjava tokom obavljanja  prakse  i  na  kraju overava od strane ovlašćenog lica kod koga je obavljena praksa (umesto overenog dnevnika polaznik može doneti i potvrdu o obavljenoj praksi). Diplome koje se dobijaju nisu u sistemu redovnog školskog obrazovanja već u sistemu permanentnog obrazovanja i po završetku kursa stiče se diploma i sertifikat stručne osposobljenosti za to zanimanje. Polaznik je osposobljen za samostalno obavljanje delatnosti i zanimanja po Zakonu o ličnom radu i na osnovu te diplome može otvoriti samostalnu trgovinsku, ugostiteljsku, uslužnu ili zanatsku radnju. Na zahtev kandidata može se izdati i uverenje o položenim ispitima. Za pojedina zanimanja polaznik je dužan da obavi sanitarni pregled. Sanitarni pregled se obavlja u Gradskom zavodu za zaštitu zdravlja u svom mestu stanovanja i polaznik sam snosi troškove sanitarnog pregleda. Za zanimanja gde je potrebna uniforma  polaznik je dužan da je sam obezbedi, dok im je zaštitna oprema obezbeđena na gradilištu gde obavljaju praksu. Ukoliko se polaznik bavi odredjenom vrstom posla duže vreme (najmanje 3 meseca) ili ima svoju samostalnu zanatsku, trgovačku radnju, a nema diplomu i sertifikat, može izvršiti proveru znanja, odnosno samo polagati ispite za proveru stručne osposobljenosti (gore navedena tri ispita) i na taj način dobiti diplomu i sertifikat o stručnoj osposobljenosti za to zanimanje. Polaznici ne moraju ići na kurseve jer su praksu obavili kroz taj svoj rad.

Obavezna dokumentacija pri upisu :

  1. Kopija lične karte
  2. Kopija diplome završene osnovne ili srednje škole
  3. Kopija izvoda iz matične knjige rodjenih (može i stariji od 6 meseci)
  4. Kopija državljanstva
  5. Za one koji samo polažu: potvrda od firme da na poslovima za koje polaže  radi najmanje 3 meseca ili kopija registracije radnje čiji je polaznik vlasnik
  6. Za one koji idu na praksu: overen dnevnik prakse

PRIJAVE POLAZNIKA ZA TRAŽENE OBUKE

 

NAZIV OBUKE BROJ PRIJAVLJENIH
ZIDARI 20
TESARI 15
ARMIRAČI 1
LIFT MONTERI 6
KERAMIČARI 3
FASADERI 1
MOLERI 1
VODOINSTALATERI 1
PARKETARI 1
ELEKTRIČARI 1
SVEGA 50

 

1. VAGRES-INŽENJERING D.O.O. prijavljuje: 2. MILLENNIUM-GRADNJA D.O.O. prijavljuje:
1 KANDIDAT za ARMIRAČE

5  KANDIDATA  za ZIDARE

5  KANDIDATA  za TESATE

1 KANDIDAT za FASADERA

5  KANDIDATA  za ZIDARE

5  KANDIDATA  za TESARE

3. SIM-INVEST D.O.O. prijavljuje: 4. DINVEST prijavljuje:
6 KANDIDATA za LIFT MONTERE

1 KANDIDAT za MOLERA

1 KANDIDAT za VODOINSTALATERA

1 KANDIDAT za PARKETARA

1 KANDIDAT za ELEKTRIČARA

10 KANDIDATA za ZIDARE

5   KANDIDATA  za TESARE

3   KANDIDATA  za KERAMIČARE

NAZIV OBUKE BROJ PRIJAVLJENIH
ZIDARI 20
TESARI 15
ARMIRAČI 1
LIFT MONTERI 6
KERAMIČARI 3
FASADERI 1
MOLERI 1
VODOINSTALATERI 1
PARKETARI 1
ELEKTRIČARI 1
SVEGA 50