Prvi
sastanak
Odbora
za odnose sa lokalnom samoupravom
sa novoizabranim gradonačelnikom
Niša Mr Milošem Siminovićem održan 16.10.2008.
|
|
Gradonačelnik Mr Miloš Simonović
|
|
|
članovi klastera DUNĐER
|
|
|
sa sastanka kod gradonačelnika 16.10.2008.
|
|
|
Miomir Pešić, zamenik gradonačelnika
|
|
|
SASTANAK
GRADONAČELNIKA NIŠA MILOŠA SIMONOVIĆA
SA
PREDSTAVNICIMA GRAĐEVINSKOG KLASTERA „DUNĐER“ IZ NIŠA
Niš, 16.10.2008.g.
AGENDA
SASTANKA :
1. PREZENTOVANJE KLASTERA DUNĐER
IZ NIŠA, PRVOG GRAĐEVINSKOG KLASTERA U SRBIJI
(UPOZNAVANJE
GRADONAČELNIKA SA DOSADAŠNJIM AKTIVNOSTIMA I REZULTATIMA RADA KLASTERA)
2. PREZENTOVANJE PROBLEMA I
TEŠKOĆA SA KOJIMA SE SUSREĆU ČLANICE KLASTERA U SVOM RADU
(UPOZNAVANJE
GRADONAČELNIKA SA NAJURGENTNIJIM PITANJIMA I PREDLOZI MOGUĆIH REŠENJA)
Na sastanku
Upravnog odbora klastera DUNĐER održanom 14.10.2008. donete su sledeće
odluke
A.
Na sastanak sa gradonačelnikom Niša, u četvrtak 16.10.2008. u 13
časova, se upućuje petočlana delegacija građevinskog klastera DUNĐER Niš u
sastavu:
ŕ
Biljana
Avramović, klaster menadžer
ŕ
Ljubiša Mišić,
potpredsednik klastera
ŕ
Vladimir
Pavlović, potpredsednik klastera
ŕ
Dušan
Stanković, potpredsednik klastera
ŕ
Radmilo
Nikolić, potpredsednik klastera
B.
Delegacija će uručiti gradonačelniku Niša usvojene zaključke
sa poslednje sednice upravnog odbora održane 14.10.2008. u kojima su
definisani problemi sa lokalnom samoupravom sa kojima se članice klastera
svakodnevno susreću
ZAKLJUČCI
1.
Potrebno je što hitnije obezbediti ODGOVORNO LICE NA NIVOU GRADA,
koga će delegirati gradonačelnik, sa kojim će članice klastera rešavati
tekuće probleme sa lokalnom samoupravom i javnim institucijama.
2.
Neophodno je uspostaviti stalnu komunikaciju sa ovim odabranim licem,
kao predstavnikom javnih institucija grada, koji bi pratio rešavanje
problema NA RELACIJI INVESTITOR-JAVNE INSTITUCIJE i poštovanje zakonskih
procedura i rokova oko realizacije ovih procedura kao što su: izdavanja
dozvola, imovinsko-pravnih pitanja, preparcelizacije zemljišta, dodele
lokacija, zauzeća javnih površina i sl. i uticao na njihovo skraćivanje i
pojeftinjenje.
3.
KLASTER BI DELEGIRAO SVOG PREDSTAVNIKA da učestvuje u radu nekog tela
pri skupštini grada i na taj način direktno utiče na donošenje odluka koje
su od značaja za sve 54 članice klastera. On bi inicirao na lokalnom nivou
menjanje postojećih neadekvatnih propisa i predlagao donošenje novih.
4.
Poželjno je da bude OTVORENA KANCELARIJA koja bi objedinila
predstavnike Telekoma, elektrodistribucije, vodovoda i toplane i koja bi
jedina bila nadležna za prijem zahteva i rešavanje po tim zahtevima, kako bi
investitor mogao da završi sve na jednom mestu.
5.
Uprava za planiranje bi mogla da izda BROŠURU-UPUTSTVO u kojoj bi na
jasan i jednostavan način detaljno opisala koja je dokumentacija potrebna
investitorima (dozvole, licence, projekti, sertifikati i sl.) i celokupnu
proceduru sa javnim preduzećima (izdavanje saglasnosti, potvrda i sl.) uz
definisane rokove i sankcije za nepoštovanje tih rokova (nesastajanje
nadležnih komisija, ćutanje administracije i sl.), što bi omogućilo pravnu
sigurnost investitorima.
6.
Grad Niš bi mogao da izda plan grada na kome bi bile mapirane
RASPOLOŽIVE LOKACIJE ZA GRADNJU, koje su imovinsko-pravno rešene. Ovakva
mapa bi mogla da se napravi i u digitalnom obliku i da se postavi na sajt
grada Niša.
7.
ELEKTRODISTRIBUCIJA bi morala da precizno definiše koje su njene
obaveze a koje obaveze ima investitor prilikom zidanja novog objekta, vezano
za trafo stanicu, i da se tih obaveza strogo i podjednako pridržava u svim
slučajevima.
8.
CENE ZAUZEĆA JAVNIH POVRŠINA bi morale biti smanjene jer nerealno
opterećuju troškove gradnje i USLOVI PROTIVPOŽARNE ZAŠTITE bi morali biti
poznati unapred, kako ne bi dodatno poskupljivali troškove gradnje.
|