Plan rada
Finansijskog
savetnika
Svedoci smo
poslednjih godina prave najezde na domaće tržište raznih banaka, kreditnih
fondova, investicionih fondova, osiguravajućih društava koje se korsiteći
razne marketing kanale sve agresivnije pojavljuju i nastupaju kako prema
privrednim subjektima tako i prema običnim građanima, bili oni sa svojim
stalnim prihodima ili ne. Iako se filozofija funkcionisanja bankarstva u
našoj zemlji značajno promenila od one koja je bila prisutna do 2000.
godine, pre svega u pravcu direktnog kontakta prema klijentu, povećane
transparentnosti zahvaljujući pre svega brojnim uredbama Narodne Banke, kao
i veoma agresivnim marketingom koji poruke o povoljnosti bankarskih
proizvoda pojedinih banaka plasira apsolutno preko svih medija (televizije,
radia, štampe, brošurama koje se dostavljaju direktno na kućnu adresu), može
se reći da poslednja ispitivanja javnog mnjenja pokazuju poprilično
nezadovoljstvo, skepticizam, i na kraju krajeva nepoverenje potencijalnih
klijenata u ponude koje banke upućuju njima. Jednostavno iako je izbor
banaka i bankarskih proizvoda značajno veći od perioda pre 2000. godine,
iako su same cene brojnih bankarskih proizvoda značajno niže od onih od pre
nekoliko godina, potencijalni klijenti jednostavno žele da im se ponekad
veoma stručni i često tendeciozno korišćeni bankarski termini što više
približe i objasne, da im se uz ponudu banke da i određen savet od lica
koje je u celom njihovom slučaju u vezi banke nepristrasno ali i da poznaje
bankarsku tematiku koja je njima strana.
Ovaj veći uvod je na neki način
praktično i osnovna ideja i princip koji bi trebao da bude osnovno
zaduženje finansijskog savetnika u našem klasteru. Dakle ukratko navodim
područja zaduženja finansijskog savetnika:
-
Finansijski konsalting u vezi konkretnih ponuda dobijenih od banka ili
raznih fondova i mogućnost davanja saveta oko alternativnih izvora u
skladu sa tržišnim i finansijskim uslovima
- Davanje
saveta oko tržišnih mogućnosti za pronalaženje izvora investicija
-
Ocenjivanje kvaliteta finansija konkretnih preduzeća (pravljenje
finansijske analize) i samim tim nalaženje prednosti koje treba istaći u
pregovorima sa finansijskim institucijama.
-
Procenjivanje kvaliteta finasnija i opšte situacije poslovanja
potencijalnih klijenata (kupaca)
-
Tumačenje brojnih finansijskih termina i skrivenih klauzula ugovora
koje Banke obično daju klijentima.
- Konkurisanje za
što povoljnije kreditne uslove kod banaka i drugih finansijskih
organizacija.
- Učešće u
kreiranju kreditne politike u skladu sa interesima i potrebama članova
klastera
Igor
Kostic, dipl.
ecc. |